رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فارسان : هدف اصلی از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی ، تربیت تکنیسین است

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فارسان گفت : هدف اصلی از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی تربیت تکنیسین است، یعنی تربیت افرادی که بتوانند در زمان کوتاه مشکالت بزرگ را پاسخگو باشند.
۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۴ کد : ۶۳۷۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۹
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فارسان : هدف اصلی از تشکیل دانشگاه علمی کاربردی ،  تربیت تکنیسین است

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر پیام عزیزی؛ رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرستان فارسان، جمعه 22 مهرماه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان در آستانه آغاز سی و یکمین سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد.

وی با تبریک میلاد پیامبر(ص) و حضرت امام جعفر صادق( ع ) و همچنین هفته وحدت، یکی از دستاورد های بزرگ انقلاب اسلامی را تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برشمرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فارسان هدف اصلی از تشکیل دانشگاه را تربیت تکنیسین بیان کرد و گفت :  مطابق این هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش دارد تا در یک دوره ۲ ساله، افرادی را تربیت نماید که پس از فارغ التحصیلی مستقیم به سوی بازار کار رفته و نیازهای بازار را برطرف کنند. با این شیوه ضمن ارایه آموزشهای ناب و نافع و پرهیز از زیادهآموزی، عرضه تکنیسین ماهر و متخصص منطبق با نیاز بازار به سرعت انجام شود.

 دکتر عزیزی در ادامه یکی از مهمترین عرصه ها برای کاهش بیکاری را آموزش های مهارتی و تربیت پنجه های کار آمد برشمرد و گفت : بر این اساس مقاطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر شامل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته میباشد و ما فعلا در حالت ۲ به علاوه ۲ کار میکنیم، یعنی تربیت تکنیسن در اولویت بوده و نهایتا درصد کمتری از دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر می روند.

وی اظهار داشت : علاوه بر دوره های مقطع دار برای ایجاد پل ارتباطی دانشجویان و دانش آموختگان بیکار با بازار کار و توانمندسازی شاغلین در این دانشگاه ، دوره های کوتاه مدت طراحی شده است.

دکتر عزیزی تأکید کرد : شیوه دیگر دانشگاه برای توانمندسازی دانشجویان سایر دانشگاهها تحصیل همزمان در دانشگاههای نظری و این دانشگاه است. از این طریق شرایطی فراهم شده تا ضمن امکان آشنایی دانشجویان با در دنیای کار و با فضای کار رشته تحصیلی خود، با تجربه یک سال کار فارغ التحصیل شوند؛ در این شرایط کمبودهای عملیاتی دانشجو مرتفع شده و به راحتی وارد بازار کار می شود؛

عزیزی خاطر نشان کرد : امروز تمام دنیا تشنه مهارت است؛ هیچ کس بدون مهارت نمیتواند کاری را انجام دهد در واقع پیشرفت علم و فناوری امروز به گونهای است که مهارت در آموزش عالی و سطوح پایین تر آموزش عالی هم قابل تعریف است اما سطوح آن متفاوت است.

نکته قابل توجه این است که در دولت جدید، آموزش عالی اولین بار وارد بحث اشتغال شده و وزیر محترم علوم نیز به موضوع اشتغال و مهارت تاکید مینمایند؛ این گامی بلند برای ایجاد تحول در کشور است.


نظر شما :