سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی لردگان : تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ثروت آفرین باشد
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی لردگان گفت : تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ثروت آفرین باشد ، یعنی فرد پس از تحصیل بتواند با راه اندازی شغل در حل مسئله بیکاری و توسعه اقتصاد تاثیرگذار باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر کورش جمالی؛ سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرستان لردگان، جمعه 22 مهرماه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان در آستانه آغاز سی و یکمین سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور محترم در اجلاس روسای دانشگاهها که اعلام کردند دانشگاه باید داخل بازار کار باشد گفت : بحمدلله امروز دانشگاه جامع علمی کاربردی وسط بازار کار است و بدون هماهنگی با بازار کار در این دانشگاه رشته های تحصیلی تعریف نشده و نمیشود.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی لردگان خاطر نشان کرد :در حال حاضر در کشورهای پیشرو 30 تا 40 درصد ظرفیت های آموزشی مختص آموزشهای نخبگانی است و سایر ظرفیت موجود در اختیار تکنیسین هاست که ما در ایران از آن محروم هستیم. دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش میکند تا به صورت جدی به جبران این نقیصه بپردازد.
دکتر جمالی : یکی دیگر از خصوصیات ویژه دورههای آموزش عالی علمی کاربردی را مشروط نمودن اجرای آنها به قید"یکبار پذیرش" برشمرد و افزود : این بدان معناست که متناسب با نیاز حوزه های شغلی ، دوره های مربوط با همکاری ایشان طراحی و اجرا میشود و پس از رفع این نیاز اجرای آن متوقف خواهد شد.
ایشان ضمن تآکید براینکه امروز تمام دنیا تشنه مهارت است بیان کرد : هیچ کس بدون مهارت نمی تواند کاری را انجام دهد در واقع پیشرفت علم و فناوری امروز به گونه ای است که مهارت در آموزش عالی و سطوح پایین تر آموزش عالی هم قابل تعریف است اما سطوح آن متفاوت است.
در پایان با اشاره به آموزش های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد : زمانی که فرد وارد سطح تکنسینی می شود، باید ضمن تسلط به مفاهیم تئوری بلد باشد و هم تجربه کار عملی داشته باشد؛ این مهمترین وجه تمایز آموزشهای علمی کاربردی با آموزشهای فنی و حرفه ای است. برون دادهای نظام فنی و حرفه ای عمدتاً از مهارت های یدی برخوردارند اما برون دادهای نظام علمی کاربردی علاوه بر این، به واسطه آشنایی با مبانی علمی حرفه و شغل، از مهارت ها و توانایی های ذهنی نیز برخوردارند و لذا قابلیت تصدی مشاغل سطوح بالاتر را دارند.

نظر شما :