سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شهرکرد:دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی توانمندی لازم برای اشتغال آفرینی را دارند
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شهرکرد گفت : دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی توانمندی لازم برای اشتغال آفرینی را دارند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، به مناسبت سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دکتر سید غلامرضا رضوی سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شهرکردبا حضور در نماز جمعه شهرستان بروجن و سخنرانی پیش از خطبه ها به تبیین رسالت این دانشگاه در توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی و نقش این نهاد آموزش عالی در توانمندسازی نیروی کار در سطح استان پرداخت.
سید غلامرضا رضوی ، طی سخنانی ضمن بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی توانمندی لازم برای اشتغال آفرینی را دارند گفت : در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیش از 650 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در 4 گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر تماما براساس نیاز بازار کار و با تقاضای متولیان حوزههای تخصصی طراحی شده است. این دورهها به صورت 70 درصد عملی و 30 درصد نظری و عمدتا در جوار محیط واقعی کار برگزار میشود و دانش آموختگان این دانشگاه با توجه به سرفصل های آموزشی حدود 70 درصد فعالیت های آموزشی را به صورت عملی دریافت می کنند که همین امر موجب مهارت آموزی و فراگیری توانمندی لازم برای اشتغال آفرینی می شود.
وی اظهار داشت : از آن جایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدا با لحاظ این ویژگیها ایجاد شده، مسئولیت سنگینی نسبت به سایر دانشگاهها دارد تا بتواند هم نیازآفرینی امروز و هم نیازآفرینی فردا را انجام دهد. برای این منظور برنامه توسعه دوره های علمی کاربردی با نگاه به سند آمایش آموزش عالی تدوین شده تا بدانیم در۲ سال آینده کجاییم و کجا باید باشیم و چه رشته هایی داشته باشیم.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی یکی دیگر از خصوصیات ویژه دورههای آموزش عالی علمی کاربردی را مشروط نمودن اجرای آنها به قید"یکبار پذیرش" عنوان کرد و افزود : در دانشگاه جامع علمی کاربردی متناسب با نیاز حوزههای شغلی دوره های مربوط طراحی و اجرا میشود و پس از رفع این نیاز اجرای آن متوقف خواهد شد.
رضوی با تأکید بر اینکه برنامه های درسی دانشگاهی به تنهایی و به سرعت نمی توانند دانشجویان را برای مشاغل جدید آماده کنند، ولی برنامه های درسی طراحی شده مبتنی بر شغل این قابلیت را داراست ، خاطر نشان کرد : شیوه ای که در دانشگاه جامع علمی کاربردی هم اکنون برای حل این مشکل در حال اجراست ، برگزاری دوره های کوتاه مدت است که بر همین اساس125برنامه درسی جدید ایجاد شده که ۲۲ عنوان آن به بخشهای پیشرفته گروه صنعت پرداخته است.

نظر شما :