برگزاری سومین جلسه شورای هماهنگی منطقه 6 واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی كاربردی ( استان های اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و یزد )
به گزارش روابط عمومی واحد استانی دانشگاه : سومین جلسه شورای هماهنگی منطقه 6 واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی كاربردی ( استان های اصفهان ، چهارمحال و بختیاری و یزد ) روز چهارشنبه مورخ 15/06/96 به میزبانی دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد استان چهارمحال و بختیاری در محل سالن جلسات این واحد استانی برگزار شد .
در این جلسه سیدحسن قاضی عسگردببر منطقه شش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، با اشاره به اینکه دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور به 9 منطقه تقسیمبندی شدند، اظهار کرد: استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد در منطقه شش این تقسیم بندی قرار دارند.
وی با بیان اینکه آینده پژوهی از سیاستهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است، افزود: در این رویکرد رشتههای رو به ظهور و رو به افول مورد توجه قرار میگیرند و تصمیم گرفته میشود که برای سالهای آینده چه رشتههایی در دانشگاههای علمی کاربردی در هر استان از منطقه شش راهاندازی شود .
قاضیعسگر تصریح کرد: در همین راستا مناطق مختلف به منظور تصمیم گیری در این امر با یکدیگر تعامل دارند .
وی بیان کرد: ارتقای کیفیت در دانشگاه جامع علمی کاربردی از اقداماتی است که از سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد و در این طرح مدرسان زبده و طراز اول براساس شاخصه های آموزشی نظیر تصحیح به موقع نمرات، کیفیت تدریس و ارایه مشاوره به دانشجویان، شناسایی می شوند و تسهیلات و امکانات ویژه ای در اختیار آنان قرار می گیرد.
مدرسانی نیز که امتیاز لازم را کسب نکنند از مهر امسال از تدریس محروم می شوند.
قاضی عسگر ، تبادل تجربیات روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی استانها، توسعه رشته ها بر اساس معیار آمایش سرزمین و ایجاد وحدت رویه در سیاست و تصمیم گیری های منطقه ای را از دستاوردهای جلسات مشترک دانشگاه های علمی کاربردی منطقه 6 عنوان کرد.
محمد هادی عسگری ، مدیركل دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی دانشگاه در این نشست عملکرد دانشگاه های علمی کاربردی منطقه 6شامل استانهای اصفهان ،چهارمحال و بختیاری و یزد را مطلوب ارزیابی کرد.
وی، کیفیت گرایی را سیاست اصلی دانشگاه علمی کاربردی کشور عنوان کرد و اصلاح برنامه ریزی درسی و توانمند سازی مراکز را از دیگر اقدامات در راستای تحقق این هدف برشمرد.
عسگری بیان کرد : در اصلاح برنامه ریزی درسی رشته هایی در مراکز و دانشگاه های علمی کاربردی دایر می شود که متناسب با نیاز بومی است.
وی افزود: بیش از 900 مرکز علمی کاربردی در کشور فعال است که عملکرد آنان بر اساس استانداردهای آموزشی نظیر انجام حضور و غیاب، تدریس کیفی و حضور به موقع استادان و برگزاری با کیفیت امتحانات بررسی می شود.
در این جلسه رتبه بندی مدرسان دانشگاه علمی كاربردی منطقه 6 كشور تصویب شد .

نظر شما :